Friday, January 30, 2009

Two Milwaukee County Supervisors To Pay Back $4,000




Supervisors used taxpayer dollars to attend Presidential inaugural event

By H. Nelson Goodson
El Conquistador Newspaper
3206 W. National Ave.
Milwaukee, Wisconsin 53215 U.S.A.
414-383-1000
conquistador@bizwi.rr.com
January 30, 2009

Milwaukee- Last Monday, County Supervisors Toni Clark from District 2, and Elizabeth Coggs from District 10 have confirmed that they will now reimburse Milwaukee County at least $4,000 of taxpayer dollars used to pay for their trip to Washington D.C. The supervisors apologized in a written statement about taking the money and spending a few days in Washington D.C. to attend President Barack Obama Inauguration two weeks ago. “After several discussions with constituents of the districts we serve, our colleagues, as well as other local, state and national elected officials, We’ve decided to reimburse all dollars approved and allocated to us by the office of the Milwaukee County Board of Supervisors for expenses incurred during our recent trip to Washington DC”, wrote Supervisors Clark and Coggs in a joint statement. “We just think it’s the right thing to do.”
The supervisors claimed the trip was to meet with members of Milwaukee’s congressional delegation and non-profit and philanthropic organizations and talk about funding new programs in Milwaukee County. They said the trip was to get "face-to-face time" with other politicians and to find ways to reduce the county's tax base by bringing new programs to Milwaukee.
After numerous Milwaukee County residents learned about the expenditures for the trip with taxpayers monies and complained to other supervisors, both Clark and Coggs decided to reimburse the county. Although, County Board Chairman Lee Holloway has blamed Milwaukee County Executive Scott Walker for the leak. Holloway in a letter sent to Walker wrote, "What a maneuver! You know that you were the one behind the scenes pulling the strings that led to the news articles." Instead of Holloway reprimanding both Clark and Coggs for using taxpayers dollars for the trip, he is actually defending their decision by saying it was a legitimate government business. But, Supervisor Mark Borkowski disagreed with Holloway and said Coggs and Clark were wrong for taking the money. Even Coggs and Clark have admitted, that it was wrong to have taken taxpayer dollars and have said they will pay it back. Holloway still believes Walker was trying to divert attention from him for refusing to take federal stimulus monies. Walker would not comment about Holloway’s letter.

Dos Supervisoras del Condado de Milwaukee a Re embolsar $4,000




Las Supervisoras Usaron Dólares de los Pagadores de Impuesto Para Asistir al evento Inagural Presidencial

Por H. Nelson Goodson
El periódico Conquistador
3206 W. National Ave.
Milwaukee, Wisconsin 53215 U.S.A.
414-383-1000
conquistador@bizwi.rr.com
30 de enero del 2009

Milwaukee- El pasado lunes las Supervisoras del Condado Toni Clark del distrito 2 y Elizabeth Coggs del distrito 10 han confirmado que van a re embolsar al Condado de Milwaukee por lo menos $4,000 que usaron de los dólares de los pagadores de impuestos para pagar un viaje a Washington D.C. para asistir a la inauguración Presidencial de Barack Obama dos semanas atrás. "Después de una serie de discusiones con los constituyentes de los distritos que servimos, nuestras colegas, así como otros oficiales electos a nivel local, estatal y nacional, hemos decidido re embolsar todos los dólares aprobados y alocados a nosotras por la oficina del La Mesa de Supervisores del Condado de Milwaukee para gastos incurridos durante nuestro reciente viaje a Washington DC", escribieron Clark y Coggs en una declaración conjunta. "Nosotras pensamos que eso es hacer lo correcto". Las Supervisoras claman que el viaje fue para reunirse con miembros de la delegación del congreso de Milwaukee y organizaciones sin fines de lucro para hablar sobre nuevos fondos para programas en el Condado de Milwaukee.
Ellas dijeron que el viaje fue para verse cara a cara con otros políticos y encontrar formas de reducir la base de impuestos del condado por medio de traer nuevos programas a Milwaukee.
Después de que numerosos residentes del Condado de Milwaukee tuvieron conocimiento sobre el gasto del viaje con dinero de impuestos y se quejaron con otros supervisores, ambas Clark y Coggs decidieron re embolsar el condado. Aun así, el director de la Mesa del Condado Lee Holloway culpó a Scott Walker el ejecutivo del Condado de dar a conocer estos gastos a la prensa. Holloway en una carta que le envió a Walker escribió, "¡Que maniobra! Tu sabes que eras el que estaba detrás de la escena halando los hilos que llevaron a los artículos de noticias". En vez de Holloway reprimir Clark y Coggs por usar dinero de impuestos para el viaje, el está defendiendo la decisión diciendo que esto fue un asunto legitimo de gobierno.
Pero el Supervisor Mark Borkowski no está de acuerdo con Holloway y dijo que Clark y Coggs estaban erróneas por tomar el dinero. Aun Coggs y Clark han admitido, que estuvo erróneo el tomar dinero de impuestos y han dicho que iban a pagarlo para atrás. Holloway aun cree que Walker estaba tratando de desviar la atención que él estaba viviendo por rehusarse a tomar dineros del estimulo federal. Walker no ha querido comentar sobre la carta de Holloway.

Wednesday, January 21, 2009

Obama Toma Juramento Como el 44to Presidente de los Estados Unidos



Por H. Nelson Goodson
El periodíco Conquistador
3206 W. National Ave.
Milwaukee, Wisconsin 53215 U.S.A.
414-383-1000
conquistador@bizwi.rr.com
21 de enero del 2009

Washington D.C. – El pasado martes, Barack H. Obama, 47, ex Senador de los Estados Unidos de Chicago, Illinois, se convirtió en el 44to Presidente y el primer Afro-Americano en ser jurado como Presidente de los Estados Unidos. Más de 1.4 millones de personas se reunieron en la Alameda Nacional para está histórica 56ta inauguración y miles de personas estaban presentes a través de la ruta del desfile. Personas de la Alameda Nacional no les fue permitido el estar presentes en la ruta del desfile porque la ruta estaba llena a capacidad, de acuerdo a la policía de Washington, D.C. La muchedumbre de este año sobrepasó otros eventos inaugurales y la policía estimó la muchedumbre como unas 1-2 millones de personas y otras 2 milliones de personas visitaron la ciudad durante el evento.
La gente comenzó a entrar a la Alameda Nacional a las 2:00 a.m. y resistieron temperaturas frías de siete grados durante la mañana y con vientos de 18 bajo zero en orden de ver al presidente electo Obama tomar juramento de parte del Juez en Jefe de la Corte Suprema John Roberts, 53. Joe Biden fue también jurado como Vice-presidente.
Durante el almuerzo para el Presidente Obama que preside la inauguración, el Sen. Edward Kennedy, 76, D-Mass. se enfermó y se desplomó. Él fue llevado a un hospital cercano y el día después salio. Kennedy ha estado luchando con un tumor en el cerebro. El Sen. Robert C. Byrd, 91, también se fue del almuerzo inesperadamente según reporte por su procupación por su amigo Kennedy.
El miércoles Obama frisó todos los salarios de algunos de los ayudantes en la Casa Blanca y les prohibio a sus ayudantes el recibir regalos de los cabilderos. Él le dijo a los reporteros que él iba a “hacer el gobierno más honesto y transparente como necesita ser” solo porque la agencia del gobierno tiene el poder legal de mantener información privada no significa que debe de hacerlo. “Por mucho tiempo, ha habido demasiados secretos in esta ciudad” y ahora es el momento de ser responsables y el cambiar eso, dijo Obama. Obama envió un memo a todas las agencias del gobierno pidiendo un cambió de póliza en relación a la forma en que el gobierno federal interpreta el Acta de Libre Información. “Pero estas medidas históricas marcan el comienzo de una nueva era en nuestro país.” Obama dijo. “I yo voy, espero, hacer algo para hacer de este gobierno confiable en los ojos de la gente Americana, en los días, semanas, meses y años venideros.”
En Wisconsin, Obama hizo historia en la pasada elección presidencial en noviembre cuando Obama ganó a Wisconsin con 59 condados los cuales incluyeron 32 que votaron Republicano en 2004. Esta vez esos 32 condados votaron Demócrata, enviando un mensaje fuerte al partido Republicano que a los votantes no les gustaba lo que estaba haciendo el Presidente George W. Bush y las pólizas de su administración por tanto votaron por un cambio.
El miércoles pasado, Voces de la Frontera se unió a organizaciones locales de la comunidad a través del país y en Washington, D.C. para celebrar una nueva América. Latinos y organizaciones tomaron parte en un Día Nacional de Acción para pedir una reforma inmigratoria humana, comprensiva en los primeros 100 días de la nueva administración. Los grupos pro-reforma inmigratoria le pidieron al Presidente Obama, al designado Secretario de Seguridad en el País Janet Napolitano, al Senador Russell Feingold, y a la Congresista Gwen Moore que terminen las redadas de inmigración, por la aplicación de los derechos humanos y proceso debido, y por una reforma humana y justa de la ley de inmigración.
El 7 de enero, El Abogado General de EEUU Michael Mukasey terminó la práctica de permitir que los inmigrantes re-abran casos de inmigración que ellos perdieron por causa de los errores o incompetencia de sus abogados. La orden de Mukasey, lo cual fue efectivo inmediatamente, puede llevar a la deportación de un sin número de inmigrantes quienes perdieron sus casos debido a errores de abogados.
Mukasey escribió a favor de la Mesa de Apelaciones de Inmigración en el asunto de Lozada, 19 I&N Dec. 637 (BIA 1988), y el asunto de Assaad, 23 I&N Dec. 553 (BIA 2003), “Yo desestimo a Lozada y Assaad hasta el fragmento que ellos son inconsistentes con las conclusiones constitucionales en esta opinión, y yo afirmó las decisiones de la Mesa negando la reapertura de los asuntos frente a mi.”
¿Va a ser la decisión personal de Mukasey apoyada por el próximo Abogado General de EEUU designado por el Presidente Obama, Erick Holder? Lo más posible es que no, de acuerdo a activistas de inmigración.

Obama Sworn In As The 44th U.S. President



By H. Nelson Goodson
El Conquistador Newspaper
3206 W. National Ave.
Milwaukee, Wisconsin 53215
414-383-1000
conquistador@bizwi.rr.com
January 21, 2009

Washington D.C.- Last Tuesday, Barack H. Obama, 47, former U.S. Senator from Chicago, Illinois became the 44th President and the first African-American to be sworn in as President of the United States. More than 1.4 million people gathered into the National Mall for this historic 56th Inauguration event and 100 of thousands lined up along the inaugural parade route. People from the National Mall were not allowed unto the parade route because it was full to capacity, according to Washington D.C. Police. This year’s crowd of 1-2 million people in the mall surpassed any other Presidential inaugural event. Police estimated another 2 million people visited the city during Obama’s event.
People began entering the National Mall at 2:00 a.m. and endured a seven degree cold temperature with wind chills minus eighteen throughout the morning in order to see President-elect Obama sworn in by Chief Justice John Roberts, 53. Joe Biden was also sworn in as Vice-President. During a traditional post-inauguration luncheon for President Obama, Sen. Edward M. Kennedy, 76, D-Mass. became ill and collapsed. He was taken to a nearby hospital. Kennedy has been battling a brain tumor. Sen. Robert C. Byrd, 91, was also reported to have left the luncheon unexpectedly.
On Wednesday, Obama freeze the salaries of some of the White House aides and barred aides from receiving any gifts from lobbyists. He told reporters he will "make government as honest and transparent as it needs to be" just because a government agency has the legal power to keep information private does not mean that it should. "For a long time now, there's been too much secrecy in this city" and now is the time for accountability and to change that, Obama said. Obama send out a memo to all government agencies requesting the change of policy concerning the way the federal government interprets the Freedom of Information Act. "But these historic measures do mark the beginning of a new era of openness in our country," Obama said. "And I will, I hope, do something to make government trustworthy in the eyes of the American people, in the days and weeks, months and years to come."
In Wisconsin, Obama made history in last November’s Presidential election when Obama won Wisconsin with 59 counties that included 32 counties which voted Republican in 2004. This time around the 32 counties voted for a Democrat, sending a strong message to the Republican party that voters dislike President George W. Bush and his administration policies and voted for change.
On Wednesday, Voces de la Frontera joined grass roots community organizations across the country and in Washington, D.C. to celebrate a new America. Latinos and organizations took part in a National Day of Action to call for comprehensive, humane immigration reform in the first 100 days of the new administration. The pro-immigration reform groups called on President Obama, Homeland Security Secretary-designate Janet Napolitano, Senator Russell Feingold, and Congresswoman Gwen Moore for an end to the immigration raids, for enforcement of the human rights of immigration detainees to be upheld, accountability for immigration and federal officials who disregard current laws granting immigrants rights and due process, and for a humane and just reform of U.S. immigration law.
On January 7, U.S. Attorney General Michael Mukasey ended the practice of allowing immigrants to reopen immigration cases that they lost because of their lawyers' mistakes or incompetence. Mukasey’s order, which was effective immediately, may lead to the deportation of innumerable immigrants who have lost their cases due to attorney error.
Mukasey wrote in favor of Board of Immigration Appeals in Matter of Lozada, 19 I&N Dec. 637 (BIA 1988), and Matter of Assaad, 23 I&N Dec. 553 (BIA 2003), “I overrule Lozada and Assaad to the extent they are inconsistent with the constitutional conclusions in this opinion, and I affirm the Board’s decisions denying reopening in each of the matters before me.”
Will Mukasey’s personal decision be upheld by President Obama’s designate Erick Holder as the next U.S. Attorney General? Most likely not, according to immigration activists.

Thursday, January 8, 2009

Inmigrante de Peru Puesto en Libertad por USICE

Un inmigrante de 52 años de edad reto su deportación y fue mantenido en custodia por cuatro años y medio

Por H. Nelson Goodson
El periódico Conquistador
3206 W. National Ave.
Milwaukee, Wisconsin 53215 USA
414-383-1000
conquistador@bizwi.rr.com
3 de enero del 2009

Kearney, New Jersey- Moises R. Mory Lamas, 52, un nativo de Perú quien ha sido mantenido en bajo custodia por la Agencia de Aplicación de Inmigración y Aduanas de Estados Unidos (USICE) y por el Servicio de Inmigración y Naturalización (INS) por un periodo de cuatro años y medio, desde el 7 de mayo de 2004 le fue otorgada la libertad sin ninguna explicación el 2 de enero. Mory Lamas salió como hombre libre del Centro Correccional del Condado de Hudson en Kearney a las 8:30 p.m. mientras otros indocumentados celebraban la liberación de este y su salida de la facilidad. Mory Lamas se había enterado primeramente sobre la carta para ponerlo en libertad a las 5:00 p.m. el viernes pasado mientras él trabajaba para preparar documentos legales para otro detenido en el centro correccional.
Mory Lamas visitó a su familia y amigos cercanos después de ser puesto en libertad en la residencia de un familiar. El sábado a eso de las 2:50 a.m., hora de Nueva Jersey, Mory Lamas habló con el periódico El Conquistador y expresó gran gratitud sobre la cubierta de noticias de este en relación de la detención por USICE y su lucha retando la deportación. El también expresó su agradecimiento a todas las personas que ayudaron a que él recibiera su libertad.
Mory Lamas estuvo programado a reunirse con oficiales de inmigración el martes pasado pendiente al resultado de su caso. Su lucha comenzó cuando USICE buscando deportar a Mory Lamas por una convicción en un caso menor en el 1986. En Junio de ese año, Mory Lamas fue cargado con posesión de substancia controlada. La querella decía que Mory Lamas estaba viajando con un conocido quien estaba cargando 3.5 gramos de cocaína en su persona. El conocido confesó a la policía que las drogas le pertenecían y que Mory Lamas no tenia conocimiento de la presencia de dichas drogas. Pero Mory Lamas fue más tarde convicto cuando el se declaró culpable a los cargos y fue sentenciado a 364 días de cárcel. Mory Lamas más tarde contendio que su abogado le había aconsejado que se declarara culpable a un cargo menor en orden de evitar un largo y costoso proceso en la corte, aun cuando Mory Lamas mantenía que era inocente. Su abogado o el juez en el caso nunca le informaron que su caso más tarde podría tener consecuencias con su estado como inmigrante. Mory Lamas está ahora tratando de desocupar el cargo menor de posesión de drogas.
Mory Lamas ha vivido en este país por más de dos décadas. El registró una aplicación para convertirse en residente permanente en 1984 cuando él y su esposa Ruth, aplicaron para admistía. Mientras que su esposa se convirtió en residente permanente, la aplicación de Mory Lamas se mantenía pendiente debido a la convicción de 1986. En 1999, cuando Ruth se convirtió en ciudadana de los EEUU, ella archivó una aplicación para “un ajuste de estado” para Mory Lamas, y en vez de eso el INS usó el “Acta de Reforma de Inmigración Ilegal y Responsabilidad Inmigratoria” firmada en el 1996 por el Presidente William Clinton para comenzar los procedimientos de deportación contra él. El acta permite muchas ofensas especialmente casos menores a ser redefinidas como felonías agravadas por las cuales una persona puede ser deportada a considerada “inelegible” para ciudadania.
Mory Lamas se declaró culpable a un caso menor para una convicción por la simple posesión de una sustancia controlada, el cual es un caso menor estatal y no una felonía agravada. Como fue decidido en José Antonio López v. Alberto R. Gonzalez, Abogado General No. 05-547, el cual fue opinado por el Juez Souter en la corte decidiendo sobre la pregunta levantada si una conducta convertida en una felonía bajo la ley del estado pero un caso menor bajo el Acta es una “felonía que puede ser castigada bajo el Acta de Sustancia Controlada” 18 U.S.C.§ 924(c)(2). La Corte Suprema de los EEUU decidió que no lo era.
En este caso en particular, López era un ciudadano de México viviendo en Dakota del Sur. El fue convicto por ayudar e incitar posesión de cocaína. El INS decidió que la convicción de López era una “felonía agravada” una ofensa valida para deportación.
El crimen por el cual López fue convicto es una felonía solo en la ley del estado de Dakota del Sur, pero es solo un caso menor bajo el Acta Federal en Sustancias Controladas. En el caso de Mory Lamas, el INS trató de clasificar un caso menor estatal de Nueva Jersey como una felonía agravada bajo el acta de Clinton. El INS falló en guiarse por la desición de la Corte Suprema de que dichas convicciones no son felonías que se pueden castigar bajo el Acta de Sustancias Controladas.

Mensajes de Moises Mory Lamas en You Tube:

http://www.youtube.com/watch?v=UzEnY7AS0JM

http://www.youtube.com/watch?v=DF6Lbb-RIdw&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=k_iT6qCm1-E

http://www.acakadut.com/videos/homeland%20security%20usa/

Monday, January 5, 2009

Peruvian Immigrant Released From USICE Detention

52-year-old immigrant had challenged deportation and was held in custody for 4 1/2 years

By H. Nelson Goodson
El Conquistador Newspaper
3206 W. National Ave.
Milwaukee, Wisconsin 53215
414-383-1000
conquistador@bizwi.rr.com
January 3, 2009

Kearney, New Jersey- Moises R. Mory Lamas, 52, a native from Peru had been held in custody for 4 1/2 years by the United States Immigration and Customs Enforcement (USICE) and Immigration
and Naturalization Services (INS) since May 7, 2004 was granted a release without any explanation on Friday January 2. Mory Lamas walked out a free man from the Hudson County Correctional Center in Kearney at about 8:30 p.m. while other undocumented immigrants cheered his release and departure from the facility. Mory Lamas had first received word about his letter for release at about 5:00 p.m. on Friday while he was working to prepare legal documents for another undocumented detainee at the correctional center.
Mory Lamas after his release visited with family and close friends at a relative’s residence. On Saturday at about 2:50 a.m. New Jersey time, Mory Lamas spoke to El Conquistador Newspaper and expressed great gratitude for their news coverage concerning his USICE detention and his plight challenging deportation. He also thanked everyone who in one way or other helped to get him released.
Mory Lamas is scheduled to meet with immigration officials on Tuesday. His plight began when USICE seeking to deport Mory Lamas for his 1986 misdemeanor conviction. In June of that year, Mory Lamas was charged with “possession” of a controlled substance. The complaint stated Mory Lamas was riding along with an acquaintance who was carrying 3.5 grams of cocaine on him. The acquaintance confessed to police that the drugs belonged to him and that Mory Lamas knew nothing about them. Mory was later convicted when he pleaded guilty to the charges and was sentenced to 364 days in jail. Mory Lamas later contended his attorney had advised him to plead guilty to a misdemeanor charge in order to avoid a lengthy and costly court process, even though Mory Lamas maintained he was innocent. His attorney or the judge in the state case never informed Mory Lamas that the charges could later have consequences with his immigration status. Mory Lamas is now trying to vacate the state misdemeanor drug possession charge.
Mory Lamas has lived in this country for more than two decades. He filed an application to become a permanent resident in 1984 when he and his wife, Ruth, applied for amnesty. While his wife became a permanent resident, Mory Lamas’s application remained pending due to the 1986 conviction. In 1999, when Ruth became a U.S. citizen, she filed a petition for a “status adjustment” for Mory Lamas, and instead the INS used the “Illegal Immigration Reform and Immigrant Responsibility Act” signed into law in 1996 by President William Clinton to begin deportation proceedings against him. The act allowed numerous offenses such as misdemeanors to redefine them as aggravated felonies for which a person can be deported or deemed “ineligible” for citizenship.
Mory Lamas pled guilty to a misdemeanor conviction for simple possession of a controlled substance, which is a state misdemeanor and not an aggravated felony. As decided in the Jose Antonio Lopez Petitioner v. Alberto R. Gonzales, Attorney General No. 05-547, which Justice Souter delivered the opinion of the court deciding on the questioned raised is whether conduct made a felony under state law but a misdemeanor under the Controlled Substances Act is a “felony punishable under the Controlled Substance Act” 18 U.S.C.§924(c)(2). The U.S. Supreme Court decided it is not.
In this particular case, Lopez was a citizen from Mexico living in South Dakota. He was convicted of aiding and abetting the possession of cocaine. INS decided Lopez’s conviction was an "aggravated felony" a deportable offense.
The crime Lopez was convicted of is a felony only under South Dakota law, but it is only a misdemeanor under the federal Controlled Substances Act. In Mory Lamas’s case, INS tried to classify his state misdemeanor conviction as an aggravated felony under Clinton’s act. INS has failed to abide by the U.S. Supreme Court decision that such convictions are not felonies punishable under the Controlled Substance Act.

You Tube internet link message from Moises R. Mory Lamas in Spanish at a relatives residence.

http://www.youtube.com/watch?v=UzEnY7AS0JM

Other internet links to related articles:

http://www.themilitant.com/2005/6910/691005.html

http://www.ladivalatina.com/quepasahappynewyear2008.html

http://indymedia.us/en//2008/01/29649.shtml

http://indymedia.us/en//2008/01/29356.shtml

http://toledoblade.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061102/NEWS02/611020352