Thursday, September 26, 2013

Medrano Express Facing Consumer Complaints That It Failed To Deliver Packages Abroad

Some consumers have yet to be contacted by Medrano Express or its agents about undelivered packages abroad for over a year.

By H. Nelson Goodson
September 26, 2013

Madison, WI - On Wednesday, the Wisconsin Department of Agriculture, Trade and Consumer Protection (DATCP) announced that it "has received calls and complaints that the international shipping company, Medrano Express has failed to deliver packages to their destinations.  Consumers and businesses say that they are unable to reach Medrano Express or locate their goods, and some have spent more than a year attempting to recover shipments and money from the company."
"In late July, the Federal Maritime Commission (FMC) revoked the ocean transportation intermediary license of Transporte Medrano, Inc. (d/b/a Medrano Express).  According to the FMC, the company is no longer authorized to provide ocean transportation services, and consumers and businesses should not tender cargo to Medrano Express or its agents for the international shipment of goods," the DATCP reported.
Medrano Express customers who are having problems with their international shipments should file a complaint with the FMC at their website.
The FMC's Office of Consumer Affairs and Dispute Resolution Services is currently working with Medrano Express customers (complainants) to locate their cargo or assist in the release of their cargo. Customers requesting assistance should contact FMC and provide a written request and submit a copy of the Medrano Express invoice and contact information. All FMC assistance requests and information should be e-mail or fax to complaints@fmc.gov or 202-275-0059.
Medrano Express and is agents in the U.S. offer a "100% delivery system" of packages to Mexico and Central and South America, according to its website. They provide shipping and delivery services from twelve states, CA, LA, FL, MA, GA, MD, IL, MN, NJ, NY, TN and TX.
But consumers and businesses using Medrano Express for delivery of their packages abroad to its recipients may no longer be a guarantee of delivery anymore, but a major headache to locate and to recover packages, according to the DATCP.

Comunicado DATCP en español

Medrano Express no entrega los bienes

MADISON - Medrano Express anuncia un sistema "100% garantizado" para la entrega de paquetes a México y América Central y del Sur, pero a los consumidores y las empresas que están esperando para que su carga llegue al destinatario, lo único que se les puede garantizar es un dolor de cabeza.

El Departamento de Agricultura, Comercio y Protección al Consumidor (DATCP) de Wisconsin ha recibido llamadas y quejas de que la empresa de transporte internacional ha fallado en entregar los paquetes a sus destinos. Los consumidores y las empresas dicen que no han podido comunicarse con Medrano Express ni localizar sus bienes, y algunos han pasado más de un año intentando recuperar sus envíos y dinero.

A finales de julio, la Comisión Federal Marítima (FMC, por sus siglas en inglés) revocó la licencia de intermediario de transporte marítimo de Transporte Medrano, Inc. (que comercia como Medrano Express). De acuerdo con la FMC, la empresa ya no tiene autorización para prestar servicios de transporte marítimo, y los consumidores y las empresas no deben entregar carga a Medrano Express o sus agentes para el transporte internacional de mercancías.

Si usted es cliente de Medrano Express y se enfrenta a problemas con el transporte internacional de su carga, puede presentar un reclamo siguiendo los pasos indicados en la página web de la FMC en http://www.fmc.gov/alerta_al_consumidor-fmc_licencia/.

Además, usted puede comunicarse con la Oficina de Asuntos del Consumidor y Servicios de Resolución de Disputas de la FMC. Ellos están trabajando para ayudar a los consumidores a localizar su carga y ayudar con la liberación y/o entrega de los bienes. Las solicitudes de ayuda por escrito deberán incluir una copia de la factura que usted recibió de Medrano Express y su información de contacto. Mande su información por correo electrónico o por fax a complaints@fmc.gov o al 202-275-0059.

Para obtener información adicional, visite el Buró de Protección al Consumidor en datcp.wisconsin.gov, envíe un correo electrónico a datcphotline@wisconsin.gov o llame a la Línea de Protección al Consumidor al número gratuito, 1-800-422-7128.

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